Nejvyšší řada brzd z nabídky firmy SRAM se dočkala nové generace, a to rovnou ve dvou verzích – standardní XX a nové XX World Cup. Došlo ke kompletnímu přepracování včetně úplně nových kotoučů, přinášíme stručné specifikace a oficiální fotografie.
Avid XX
Brzdy podle výrobce stejně komfortní při světovém poháru i víkendové projížďce se staly synonymem pro výkon a extra nízkou hmotnost. Technologie „TaperBore“ byla zdokonalena, nové brzdy používají jiný materiál, vyšší objem vyrovnávací nádobky a umožňují maximálně jednoduché plnění a odvzdušnění díky provedení Air-Trap, chystanému na rok 2012 i u nižších modelových řad.
Hlavní paramery
- vyšší objem vyrovnávací nádobky
- kompletně nový vnitřní mechanismus páky
- nové kované hliníkové dvoudílné třmeny
- nové magnesiové tělo páky
- nové kotouče HS1 nebo HSX
- nastavení kontaktního bodu destiček bez nářadí, nastavení kroku páky klíčem
- kompatibilní s objímkou MatchMaker X
- organické destičky s hliníkovým plátem
- kapalina DOT 5.1
- hmotnost 289 g (přední brzda s kotoučem 160mm)
Avid XX World Cup
Hmotnost 270 gramů v kombinaci s vysokou účinností systému hovoří za vše. Černá lesklá úprava je odlišuje opticky, technologicky je to především magneziový třmen a větší pístky s vyšší účinností.
Rozdíly oproti XX
- nové třmeny Mg
- nastavení kontaktního bodu destiček klíčem
- hmotnost 270 g (přední brzda s kotoučem 160mm)
Kotouče HS1 a HSX
Avid konečně přechází na jiný systém značení velikostí a dodávat bude kotouče 140, 160, 180 a 200mm ve verzi HS1, případně 140, 160 a 180mm HSX s hliníkovým unašečem. HS1 jsou kompletně přepracované G3 a přinášejí také hmotnostní úsporu.
Brzdy se objeví v prodeji od srpna 2011.
- TaperBore technologie
Leave a Reply
Want to join the discussion?Feel free to contribute!