Co jste viděli – nebo propásli – na Bike Brno

Již bůhvíkolikátý ročník největší cyklistické výstavy v Brně je více než týden za námi. Úroveň akce je určitě otázkou delší diskuze, v době útlumu ekonomiky se spousta velkých značek rozhodla nevystavovat, i když nemalý podíl na tom má jistě i přístup vystavovatelů. Kromě útoku elektrokol ve všech možných i nemožných podobách jste měli možnost sledovat stejně razantní nástup horských kol se stejným průměrem ráfků, jaký mají odjakživa silniční kola, zažitých pod označením 29″.

Vidět to bylo i na výsledcích ocenění Bike Brno Prestige, kde všechny tři hlavní kategorie ovládly biky s velkými koly, kromě již tradičního a naprosto nepřekvapivého vítěze v podobě domácí firmy Pells byl oceněn i parádní Focus a asijský gigant Giant.

Na druhou stranu byla k vidění spousta zajímavých počinů ze světa cyklistiky. Článků a fotogalerií z výstavy určitě naleznete všude dost, zde se budu věnovat některým novinkám, které byly k vidění na stánku Kolokrám.

Borgo Valsugana

Stěžejní značkou v nabídce firmy Kolokrám jsou italská kola Fondriest. Specialitou dovozce je nabídka zakázkových staveb přesně podle požadavků zákazníka, které tvoří naprostou většinu prodaných kusů. Extrémní možnosti individualizace byly k vidění na modelu TF2 Borgo Valsugana.

Maurizio Fondriest a jeho "vzpomínky na budoucnost" 🙂

V roce 1975 ve svých deseti letech Maurizio vyhrál svůj první závod v životě, v italském městečku Borgo Valsugana. Stalo se to na zlatém kole (v té době pochopitelně jiné značky 🙂  a na to navazuje právě model TF2 v kompletním airbrush lakování podle návrhu Petra Slavíčka. Sadu Dura Ace, kterou Maurizio používá, doplňují kola Lightweight Standard III a řidítka z kolekce Revolt.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=BRT4AX9DzNg[/youtube]

Novinky Fondriest

Na tomto webu jsme již v samostatných článcích představili novinky pro sezónu 2012, stručný přehled modelové řady je následující:

  • TF Zero – nový rám s hmotnosti pod 800 gramů
  • TF 1 – pokračuje beze změny ve stejné podobě, jako v letošním roce
  • TF2 1.0 – přibyly dvě nové barvy bronze a matný karbon, jinak beze změn
  • R10 SL – nahrazuje letošní R10, stejné barvy i geometrie, ale o více než 100 gramů nižší hmotnost, rám má pod 900 gramů
  • TF3 1.2 – nahrazuje letošní TF3, kompletně nový rám
  • R20 – nový rám, základní karbonový model
  • RP3 1.2 – nový hliníkový model, nahrazuje předchozí model FZ4
  • SF1 – exkluzivní ocelový rám klasické konstrukční školy
  • SF2 – levnější ocelák
  • Crono – kompletně přepracovaný rám pro časovky a triatlon

Rám z Columbus XCR trubek pro opravdové znalce a milovníky kol

Cipollini

Dalším mistrem světa s vlastní značkou kol je italská celebrita Mario Cipollini. Jeho stroje patří k nepřéhlédnutelným jak z pohledu designu, tak ceny. Nejlevnější konfigurace využívá nový rám Logos na elektronické sadě Ultegra, kde se cena pohybuje lehce nad 260 tis. Kč.

Nový rám Logos je v nabídce stejným základem, jako u Ferrari model Italia 🙂

Přehled rámů Cipollini:

  • RB1000 – nejvyšší model, kompletně nová paleta barev a designů, podrobně se budeme představení všech variant rámů Cipollini věnovat v samostatném článku
  • RB800 – pokračuje prakticky beze změn, pouze došlo ke grafické změně loga z MCipollini na Cipollini
  • Logos – kompletně nový rám
  • Speed – exkluzivní dráhový kousek

Lightweight

Na osvědčeném není potřeba nic měnit, minimalistický design legendárních německých kol firmy Carbon Sports nepodléhá zubu času, takže došlo pouze k minámálním úpravám. Konkrétně jsou to tyto změny:

  • nový tvar příruby náboje předních kol umožňuje použití i v extrémně tvarovaných vidlicích některých silničních kreací z poslední doby
  • varianta s černými logy Black Edition i bílá verze laku Duraflon Special Edition je nyní možná u všech modelů kol Lightweight
  • zadní Disc ze dočkal možnosti výběru z verze s  keramickými nebo ocelovými ložisky
  • novinkou, která se dostane do prodeje v únoru 2012, je 80mm vysoké kolo určené na triatlon
Speciální přední kolo vytvořené na základě přání triatlonistů

Eddy Merckx

Trochu klamáním tělem by se dalo nazvat umístění expozice třetího mistra světa s vlastní značkou do samostatné expozice. Opět se jedná o velmi rozsáhlý materiál, který si zaslouží samostatný článek, zatím si alespoň můžete prohlédnout níže odkazované galerie.

Top model EMX-7 v nekompromisní závodní podobě bez zbytečných okras

Torpado

Pokud se vrátíme zpět do Itálie, máme tu značku Torpado. V Brně byly představeny pouze dva nové a zásadní modely v podobě karbonové – jak jinak  – devětadvacítky T900 a dále top modelu Hornet, který zastupuje 26″ řadu na pozici pevného top modelu.

Zástupce značky Torpado na poli 29" kol

A nový Hornet s pevnou osu vepředu i vzadu

Fotky

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *