Novinky 2012 – Fondriest SF1 a S2 – hold kráse oceli

Již před několika lety se tu a tam na prezentaci značky Fondriest objevila replika starého rámu z dob, kdy byl Maurizio ještě malým klukem. Nutno podotknout že tato připomínka, jak svět techniky letí kupředu, stojí za hlubší zamyšlení. Často se zaobíráme myšlenkami, co naše kola vydrží a vlastně už aby dosloužila, jen proto že chceme jít s dobou a pohybovat se neustále na špičce technického pokroku.

Ale stačí na chvilku přibrzdit tento cval splašeného koně a rozpomenout se na dobu, kdy ocel prožívala svá zlatá léta a materiály jako Colombus nebo Reynolds zněla uším jako motlitba. I to může být důvodem, proč Fondriest zařadil do produktové nabídky hned dva stroje, kterým byla základem ocel. Volba pak padla na prvně zmiňovaného výrobce, značku Columbus.

Fondriest SF1

Vyšším z obou modelů je stroj s označením SF1 – je snadno odhadnutelné, že toto označení vyjadřuje zkratku materiálu (Steel Frame). Použité trubky z řady XCR jsou spojovány „na tupo“, tedy bez využití spojek. Kdo by si ale myslel, že se tak nedá docílit vpravdě mistrovského díla, bude se sakra divit ve chvíli, kdy tento stroj spatří. A to i díky designu, využívajícího leštěné a pískované plochy, či loga.

Doplňme jen, že rámový základ má hmotnost 1500 gramů a k němu určená přední celokarbonová vidlice je „upletena“ z materiálu 3K. Kromě katalogové specifikace v kompletním hávu Campagnolo Super Record lze stroj samozřejmě doladit v Kolokrámu i podle specifických přání jakkoli zmlsaného fajnšmekra.

Model SF1 v celé své kráse.

 

Logo s pískovaným podkladem je nepřehlédnutelné.

 

Stejně stylizované je i na sedlové trubce, samozřejmě včetně národní trikolory.

 

Sedlovku drží speciální sestava, využívající jako zámek zadí vzpěry rámu.

 

Letování je patrné i přes finální leštění patek.

 

Stylizovaný můstek, samozřejmě se signaturou Maurizia.

 

Nádech starých dob navozuje i měděná destička na hlavě rámu.

 

Designu nelze nic vytknout.

 

Logo Fondriest najdete i na středové spojce.

 

A další z detailů...

 

Výměnný držák na zarážky řadících bovdenů.

 

Stejně jako držák přesmykače...

 

Stavitel se věnoval každému detailu.

Cena rámového setu SF1  (rám, vidlice, hlavové složení, sedlovka) je stanovena na 74.990 Kč.

  • ocel Columbus INOX XCR
  • hmotnost rámu vel. M 1500g
  • hmotnost celokarbonové vidlice 340g
  • střed BSA

Fondriest SF2

Pokud si ale říkáte že by to chtělo něco jiného, zaměřte svoji pozornost o kousek níže. Zde stojí model nesoucí spolu se stejným základem, tedy SF, číslici 2. A to je teprve pastva pro oči cyklisty, pamatujícího doby Hinaulta, Fignona, nebo Induraina. Již z dálky skoro oslepí lesk chromovaných spojek, které dávají oporu ke stavbě rámu z materiálu Columbus Spirit.

Kromě nich zde nechybí klasická poznávací znamení v podobě zkosených konců zadních vzpěr, kde samozřejmě nesmí chybět logo stavitele. Stejný materiál posloužil i na výrobu vidlice se stylovým zahnutím ve spodní části, tak jak jezdci té doby vyžadovali. Oba rámy budou dodávány v sedmi základních velikostech, popřípadě vyrobeny na zakázku.

Zkosené konce zadní stavby nesou hrdý podpis konstruktéra.

 

Práci s leštěním si dáte nejen u horní spojky hlavové trubky…

 

Ale i dolní, nebo korunky vidlice 🙂

 

Národní hrdost se nezapře.

 

Ale na vlastní jméno si Maurizio vždycky prostor nechá.

Cena rámového setu SF2  (rám, vidlice, hlavové složení, sedlovka) je stanovena na 39.990 Kč.

  • ocel Columbus SPIRIT
  • střed BSA

Konec a zvonec, ale jen pro dnešek. V posledním dílu Vám představíme špičku ledovce – model TF Zero – který byl již prezentován v časopise 53×11. V neposlední řadě představíme nový časovkářský speciál. Máte se tedy ještě na co těšit.

Autor: Jakub Svoboda

1 reply

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *