Dalším modelem, který vám představujeme, je rámová sada pod označením TF3 1.2. Je to dobrá zpráva hlavně pro majitele TF trojek, nemusí se tedy bát že by již nebyli “IN“. Pod stejným označením zůstává tento populární rám v nabídce i pro příští sezonu.

TF3 1.2

Rámový základ stroje došel podle specifikací docela zásadními proměnami. Doposud používané označení 12K je změněno na UDM, což je ve zkratce označení nesměrové orientace vláken. Pro navýšení tuhosti je u hlavy použito nestejného průměru ložisek, tzv. tappered, kdy ke standardnímu průměru horního 1 1/8“ je přidáno spodní široké 1 ½“.

Poplatně svému vyššímu modelu TF2 1.0 pak značka využila nově reflexního tvaru vidlice. K dobru lze připočítat i fakt, že rám váží pouhých 980 gramů a vidlice pak 370 gramů. Rám s vnitřním vedením lanek umožňuje bezproblémové použití elektronické i mechanické sady.

Dokonalé tvary rámového základu nejsou vše, třeba je pracovat i na barevném ladění ostatních doplňků.

 

Vidlice není namontována obráceně, jen svým netypickým tvarem dává vyniknout absorpčním vlastnostem uhlíku.

 

Zámek sedlovky se neztratil, jen se ukrývá v napojení na tvar horní rámové trubky s výrazným prohnutím vně rámového trojúhelníku.

 

Ve stejném prostoru vychází i bovden zadní brzdy, vedoucí vnitřkem horní rámové trubky.

 

Snaha o aerodynamiku, ale i potřebnou tuhost, se odrazila ve tvarování hlavové partie. I přesto zbyl prostor na praktické doplňky, jako je vedení řadících bovdenů uvnitř rámu.

 

Malý výstupek na přední vidlici zabezpečuje ideální pozici brzdy a zároveň minimalizuje potřebu materiálu vidlice. Dokonale tak navazuje na hlavovou trubku s průměrem spodního ložiska 1,5“.

 

A ještě jeden pohled na vidlici, ukazující jaký je rádius jejího zahnutí proti směru jízdy.

 

Detail na technickou stránku uchycení sedla. Aerodynamická sedlovka dává skoro zapomenout na offset.

Cena rámového setu TF3 1.2 (rám, vidlice, hlavové složení, sedlovka) je stanovena na 32.990 Kč, tovární konfigurace na sadě Athena začíná na 68.990 Kč a kdo dává přednost vlastní konfiguraci, má možnost využít zakázkovou stavbu na míru.

  • Monocoque Carbon UDM
  • hmotnost rámu vel. M 980g
  • hmotnost celokarbonové vidlice 370g
  • střed BSA
  • kónická hlavová trubka 1 1/8 + 1 1/2″

TF2 1.0

Pokud jsme již zmiňovali model TF2 1.0, zde nedošlo v konstrukci prakticky k žádným změnám. Nově se tato rámová sada nabízí v dalších dvou barevných provedeních, a to matt carbon a bronze. Je pro nás velice potěšující, že se designéři nechali inspirovat našimi nápady. Jak si jinak vysvětlit, že jedna ze dvou nových sériových barev pro nadcházející sezónu je přesnou kopií toho, co jsme nechali připravit již před časem jednomu z našich zákazníků.

Matná varianta rámu TF2 1.0 Carbon, vyrobená speciálně pro zákazníka v březnu 2011.

Nechte se tedy i vy inspirovat… třeba ke koupi podobného stroje.  O ambicích rámu hovoří i to, že na něm závodníci Kolokrámího týmu proháněli naši republikovou špičku nejen na plzeňské Lopatárně, ale třeba i v maratónech.

Cena rámového setu TF2 1.0 (rám, vidlice, hlavové složení, sedlovka) se bude mírně zvyšovat na 53.990 Kč, tovární konfigurace začíná na 88.990 Kč u sady Shimano Ultegra, většina zákazníků dá pravděpodobně u této kategorie kol přednost vlastní skladbě komponentů na míru

  • Boomerang Carbon Technology, rám je spojen z několika částí lepením, 3K
  • hmotnost rámu vel. M 950g
  • hmotnost celokarbonové vidlice 345g
  • střed BSA
  • možnost speciální verze pouze pro elektronickou sadu Di2
  • kónická hlavová trubka 1 1/8 + 1 1/2″
Autor: Jakub Svoboda
1 reply

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.