Časovka je disciplínou, o níž se tvrdí, že je závodem pravdy. Žádná jízda v háku, taktizování, nebo přenechání černé práce na trati některému z domestiků. Každý si jede sám za své, jakákoli chyba se zde ukáže naplno. Zde není prostor pro slabiny…

S podobnou filozofií přistoupil k tomuto tématu i Fondriest. Dalo by se říci, že doposud byla jeho kola kvalitní, nedala se jim upřít aerodynamika, tuhost, ani kvalitní geometrie, tak proč novelizovat? Jednoduchá odpověď, značka nechce dohánět špičku v technologickém pokroku, chce být její součástí. A nový časovkový speciál, pojmenovaný prostě TT (Time Trial) je toho jasným důkazem.

Zcela novým konstrukčním směrem je zde vizuální zeštíhlení celého rámu. Doposud používané široké profily trubek se i v souladu s předpisy UCI (poměr 3:1) „smrskly“. Tato úprava má ale i další přínosy, spolu s redukcí hmotnosti (každé, byť uhlíkové vlákno sebou přináší i nějaký ten mikrogram navíc), se stroj snadněji vypořádá s poryvy bočního větru. Od nové modelové řady tak neuvidíte tvarování spodní rámové trubky kopírující rádius předního kola, masivní konstrukci vzpěr zadní stavby, nebo robustní sedlovku. Všechny tyto část dostaly výrazně střízlivější rozměry.

Podobně je tomu i u přední vidlice, která namísto kapkovitého protažení horní části pod můstkem dostává téměř shodné tvarování se standardními vidlicemi ostatních silničních modelů. Jediné, v čem se trochu liší, je spodní část, kde zůstala priorita v aerodynamice, namísto v absorpčních vlastnostech.

A pokud se již bavíme o vidlici, stačí pohledem postupovat trochu výše, i hlavová trubka se podobá klasické konstrukci, na rozdíl od modelu 2011, kdy byla nižší a doplňoval ji šípovitý výstupek pro snazší rozrážení vzduchu. I zde je tedy v praxi potvrzeno rčení, že „méně je někdy více“. Dík této úpravě lze také využít služeb běžného představce namísto speciální redukce.

Dodejme jen, že rám vyráběný technologií monocoque z materiálu 3K váží 1100 gramů (velikost M) a bude nabízen ve třech velikostech.

Nová zbraň TT v celé své kráse.

 

A ještě jeden celkový pohled...

 

Zadní partii zůstal dostatek aerodynamických prvků, ale viditelně zeštíhlela.

 

Spodní vzpěry jsou vedeny větší část své délky v ose kola, rozšiřují se jen kvůli kazetě.

 

Nesmíme zapomenout na vedení lanek vnitřkem, ale i použití karbonových patek.

 

Sedlové vzpěry mají zhruba třetinovou šířku ve srovnání se stávajícím modelem.

 

I přední vidlice prošla proměnou, v horní části zeštíhlela, v dolní naopak přibrala.

 

Některým konstrukčním prvkům se u takto zaměřených strojů vyhnout nelze, kopírování sedlové trubky podle zadního kola je jednou z nich.

 

Hned u hlavy bovdeny mizí uvnitř rámu, aby nedělaly ve větru neplechu.

Cena rámového setu TT (rám, vidlice, hlavové složení, sedlovka) je stanovena na 43.990 Kč. Kompletní stroj na sadě Dura Ace a koly ZIPP  808 + Disc se pohybuje na úrovni 180 tis. Kč, stavba na míru např. s využitím setu Lightweight VR8 + Disc se přímo nabízí, stačí kontaktovat Kolokrám.cz.

  • monocoque karbon 3K
  • hmotnost rámu vel. M 1100g
  • střed BSA
  • karbonové patky

Autor: Jakub Svoboda

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.